Tilitietojen yhdistäminen palveluumme helpottaa maksujen kohdistamista laskuihin ja näin ollen kirjanpitosi helpottuu ja pysyy ajan tasalla. Tilitietojen yhdistämisen avulla järjestelmämme pystyy yhdistämään saman viitesuorituksen omaavat laskun ja maksun toisiinsa. Tilitietopalvelu toteutetaan yhteistyössä Enable Banking Oy:n kanssa. Löydät lisätietoja asiasta lisäpalveluehdoistamme.
Miten tilin yhdistäminen tehdään
Voit yhdistää palveluumme niin yritys- kuin yksityistilin. Pääset yhdistämisen aikana valitsemaan minkä tai mitkä tilit haluat yhdistää palveluumme.
Yhdistäminen tehdään Asetukset -sivun alta löytyvästä tilien tiedot -osiosta. Voit tehdä yhdistämisen jo olemassa olevalle tilille painamalla tilin perässä olevaa kolmea pistettä. Napin takaa aukea valikko, jossa voit yhdistämisen tehdä. Samasta napista pääset myöhemmin uusimaan yhdistämisen tai poistamaan sen. Paina Lisää yhteys -valintaa.
Valitse yhdistätkö yksityisen tilin vai yritystilin. Tämän jälkeen valitse vielä missä pankissa kyseinen tili sijaitsee. Vahvan tunnistautumisen jälkeen pääset vielä valitsemaan minkä tai mitkä tilit palveluumme haluat yhdistää. Tämän jälkeen tilien tiedot -osiossa lukee kyseisen tilin kohdalla, että yhdistäminen on tehty.
Uuden tilin yhdistäminen palveluumme
Kun lisäät uutta tiliä palveluumme, pääset silloin jo tiliä lisätessä valitsemaan, haluatko kyseisen tilin tapahtumatiedot yhdistää palveluumme.
Painamalla "Tallenna ja yhdistä tili" -nappia pääset valitsemaan, onko kyseessä yritys- vai yksityistili ja minkä pankin tili on kyseessä. Tämän jälkeen tehdään vielä vahva tunnistautuminen, jonka jälkeen yhdistäminen on valmis. Tunnistautumisen jälkeen tilien tiedot -osiossa (Asetusten alla) lukee kyseisen tilin kohdalla, että yhdistäminen on tehty.
Yhdistämisen uusiminen
Pankit vaativat yhdistämisen varmentamisen aina 90 päivän välein. Me emme tähän pysty vaikuttamaan. Tämän vuoksi yhdistäminen tulee tehdä uudelleen aina tietyin väliajoin. Muistutamme sinua ennen kuin yhdistäminen pitää uudistaa, joten sinun ei tästä tarvitse huolehtia. Ilmoitamme sinulle myös silloin, mikäli yhdistämisen uusimista tarvitaan jostain muusta syystä. Näitä syitä voivat olla esimerkiksi pankkisi tekemät toimenpiteet tai häiriöt.
Tilitietojen yhdistämisen uusiminen tapahtuu asetusten alta löytyvästä tilien tiedot -osiosta. Paina kyseisen tilin kohdalla olevaa kolmea pistettä, jonka jälkeen saat näkyviin valikon. Valikon takaa voit tehdä uusimisen. Tämän jälkeen sinun tulee tehdä vahva tunnistautuminen, jonka jälkeen tilitietojen yhdistäminen on taas voimassa seuraavat 90 päivää.
Tilin yhdistyksen poistaminen
Yhdistämisen poistaminen onnistuu helposti tilien tiedot -osiosta. Tämä osio löytyy asetusten takaa. Voit poistaa yhdistämisen painamalla kyseisen tilin vieressä olavaa kolmea pistettä. Tämän napin takaa aukeaa valikko, jonka kautta voit yhdistämisen poistaa. Voit halutessasi uusia yhdistämisen milloin haluat.
Tilitapahtumat
Tilitapahtumat -osiosta pääset näkemään haetut tilitapahtumat. Tilitapahtumat päivittyvät palveluumme yhdistämisajankohdasta eteenpäin. Tapahtumat haetaan automaattisesti aina tietyin väliajoin.
Voit tämän lisäksi hakea uusimmat tapahtumat myös manuaalisesti painamalla päivitä tilitapahtumat -painiketta.
Tilitietojen yhdistämiseen sopivat pankit
Tällä hetkellä yhdistäminen onnistuu seuraavien pankkien kanssa:
- Yksityistili: OP, Nordea, POP Pankki, Säästöpankki, DanskeBank, Handeslbanken, Ålandsbanken, Revolut, S-Pankki ja OmaSp.
- Yritystili: OP, Nordea, Nordea Corporate, POP Pankki, Säästöpankki, DanskeBank, Handeslbanken, Holvi, Revolut ja OmaSp.