Joskus käy niin, että merkitset vahingossa väärän tulon tai menon maksetuksi. Jos näin käy, voit menon kohdalla helposti poistaa virheellisen maksumerkinnän itse. Tulon kohdalla taas voit pyytää asiakaspalveluamme poistamaan merkinnän.
Näin poistat maksumerkinnän menosta
1. Mene UKKO-palvelun Menot-välilehdelle ja klikkaa sitä menoa, jonka merkitsit vahingossa maksetuksi
2. Klikkaa "Muokkaa"
3. Rullaa sivua alaspäin nähdäksesi tapahtuman maksutiedot. Maksutiedoissa on pieni roskakorikuvake, jota klikkaamalla voit poistaa tapahtuman maksumerkinnän:
Näin poistat virheellisen maksumerkinnän tulosta
Tulon tai laskun maksumerkinnän poistaminen onnistuu, jos tulo on avoimella tositekaudella eikä tiimimme ole vielä tarkistanut ja hyväksynyt tuloa kirjanpitoon.
1. Mene UKKO-palvelun Tulot-välilehdelle ja klikkaa sitä tuloa tai laskua, jonka merkitsit vahingossa maksetuksi
2. Tapahtuman tiedot aukeavat ruudun oikeaan laitaan. Otsikon "Maksutapahtumat" alla näet tekemäsi maksumerkinnän. Maksumerkinnän vieressä näet pienen roskakorikuvakkeen. Kuvaketta klikkaamalla voit poistaa maksumerkinnän.
Jos virheellisellä maksumerkinnällä varustettu tulo taas on tositekaudella, joka on jo suljettu, maksumerkinnän poistaminen onnistuu asiakaspalvelumme avulla. Lähetä siis sähköpostia tai soita asiakaspalveluumme pyytääksesi virheellisen maksumerkinnän poistamista:
asiakaspalvelu@ukkopro.fi
09 427 20861 (arkisin 9-16)