Mikäli maksukorttisi lisäys palveluumme epäonnistuu, syy saattaa löytyä seuraavista vaihtoehdoista:
1. Vahvaa tunnistautumista vaaditaan
Muuttunut lainsäädäntö EEA-alueella vaatii vuoden 2021 alusta vahvan tunnistautumisen maksuille. Tämä käytännössä tarkoittaa sitä, että suurella todennäköisyydellä, kun lisäät maksukorttia palveluumme, pankkisi tulee pyytämään vahvaa tunnistautumista, jotta kortin voi lisätä palveluun. Tämä muutos on tehty suojaamaan kuluttajia. Mikäli vahvaa tunnistautumista tarvitaan, noudata silloin saamiasi ohjeita.
Pankkisi saattaa myös välillä vaatia vahvaa tunnistautumista kuukausittain veloitettavista automaattisista maksuista. Tähän UKKO Yrittäjä tai maksuoperaattorimme Stripe ei voi valitettavasti vaikuttaa millään lailla. Mikäli pankkisi vaatii palvelumaksun vahvistusta vahvalla tunnistautumiselle, tulet saamaan meiltä sähköpostin asiasta, jossa on linkki vahvaan tunnistautumiseen ja maksettavan palvelumaksun summa. Vaikka asia on meistä riippumaton, pahoittelemme tämän muutoksen vuoksi koituvaa mahdollista lisävaivaa.
Mikäli saat meiltä tiedon, että vahvaa tunnistautumista tarvitaan, pyydämme sinua seuraamaan viestissä olevia ohjeita.
2. Verkko-ostot ulkomaille eivät ole sallituja pankkikorttisi asetuksissa
Mikäli maksukorttisi asetuksissa on kielto EU:n ulkopuolisille verkkomaksuille, tämä estää maksukortin lisäyksen palveluumme. Maksunvälittäjänämme toimii Stripe, joka on yhdysvaltalainen yritys.
Olethan tässä tapauksessa yhteydessä pankkiisi, jotta voit muuttaa korttisi asetuksia.
3. Käytössäsi on Visa Electron
Electron -kortit poistuvat pankkien käytöstä kokonaan alkuvuodesta 2024. Electron -korttia ei voi käyttää maksutapana palvelussamme.