Tervetuloa UKKO Yrittäjän osakeyhtiöpalvelun käyttäjäksi! Seuraavassa muutamia ohjeita, joilla pääset alkuun. Rekisteröitymään pääset tästä täyttäen sähköpostiosoitteesi ja salasanasi.
Kun olet rekisteröitynyt, palvelu on käytössäsi demotilassa. Voit siis vapaasti kokeilla palvelun toiminnallisuuksia ja aloittaa palvelun käytön, kun sinusta sopivalta tuntuu.
Palvelun käytön aloitus tapahtuu etusivun näkymän kautta ja on neljävaiheinen.
- Syöttämällä olemassa olevan osakeyhtiön y-tunnuksesi Tervetuloa UKKO Yrittäjä -palveluun näkymään ja valitsemalla painikkeen Jatka tietojen syöttämiseen, pääset täyttämään palvelun aloittamisen kannalta tärkeitä tietoja ja lopuksi tunnistautumalla vahvalla tunnistautumisella hyväksyt palvelun käyttöehdot. Jos olet aikaisemmin käyttänyt tilitoimistoa, lähetetään sinulle tämän vaiheen jälkeen sähköpostitse allekirjoituspalvelusta valtakirja, jolla peruutamme tilitoimistolle antamasi valtuutukset.
- Seuraavaksi pääset vastaamaan aloituskyselyyn, jossa kartoitamme tietoja asiakkaan tuntemista koskevien velvoitteidemme täyttöä varten. Aloituskyselyyn vastaaminen kestää korkeintaan muutaman minuutin.
- Seuraavassa vaiheessa pääset yhdistämään yritystilisi palveluumme. UKKO-palvelut toimivat seuraavien tilien kanssa: OP, Nordea, POP Pankki, Säästöpankki, Danske Bank, Holvi ja Revolut. Yritystilin yhdistäminen on täysin veloituksetonta ja tilin yhdistämiseen tarvitset verkkopankkitunnukset. Osakeyhtiön tilin yhdistäminen on pakollista, sillä tarvitsemme tilitapahtumia yrityksesi kuukausikirjanpitoa varten.
- Viimeinen vaihe ennen laskuttamaan pääsyä on maksukortin tietojen lisääminen. Huomaathan, että yhdistäessäsi yrityksesi kortin, vaativat useat pankit tekemään vahvistuksen henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla. Maksuja veloitetaan kortilta vasta, kun aloitat laskuttamisen tai rekisteröitymisestäsi on kulunut vähintään 30 päivää, jonka tarjoamme sinulle ilmaiseksi!
Kun rekisteröinti on viety loppuun, muutaman arkipäivän sisällä lähetämme osakeyhtiöllesi Suomi.fi -palveluun valtuutuspyyntömme (3 kpl), hyväksythän ne mahdollisimman pian. Kun nämä valtuudet on annettu ja tieto meille päivittynyt, aktivoituu verkkolaskutus yrityksesi käyttöön (ennen tätä voit lähettää laskuja vain sähköpostitse suoraan asiakastililtäsi).
Tarvitsemme valtuudet myös, jotta voimme hoitaa yrityksesi veroasioita ja ilmoituksia esimerkiksi palkanlaskun osalta.
Käytyäsi vaiheet läpi olet valmis aloittamaan yrityksesi laskutuksen sekä menojen lisäyksen UKKO Yrittäjän avulla!