Palvelussamme on käytössä asiakasrekisteri nopeuttamaan laskujen lähettämistä. Kun lisäät asiakkaasi tiedot rekisteriin, täyttyvät ne automaattisesti oikeisiin kohtiin, kun luot myyntilaskua kyseiselle asiakkaalle. Asiakasrekisteri nopeuttaa uuden laskun luomista, jolloin jokaista tietokenttää ei tarvitse aina uudelleen kirjoittaa.
Ohjeet asiakkaan lisäämiseksi rekisteriin
Pääset aloittamaan asiakkaidesi lisäämisen vasemmalla olevasta hallintapaneelista klikkaamalla Asiakkaat 🢂 Uusi.
Uutta asiakasta lisätessäsi tarvittavat kentät asiakkaan tietoihin riippuvat siitä mikä on asiakastyyppi. Voit valita asiakkaasi tallennettavaksi henkilö- tai yritysasiakkaana.
Yhteystietojen kentät määräytyvät laskun oletusasetuksissa määrätyn laskun lähetystavan mukaisesti. Esimerkiksi kun laskun lähetyksen oletuksena on sähköposti, tulee yhteystiedoissa olla asiakkaasi sähköpostiosoite.
Voit valita asiakkaasi laskuille myös oletuksena millä kielellä laskun tiedot muodostuvat. Tällä hetkellä kielivaihtoehtoja ovat Englanti ja Suomi.
Pakollisena tietona asiakkaasi laskuille sinun tulee myös määrittää maksuehto, jossa voit valita 0 päivästä 60 päivään asti.
Uutta laskua luodessa löydät asiakkaasi tiedot kätevästi Hae asiakasrekisteristä -kohdasta hakusanalla tai hakemalla luettelosta.