Tervetuloa UKKO Yrittäjän osakeyhtiöpalvelun käyttäjäksi! Seuraavassa muutamia ohjeita, joilla pääset alkuun. Rekisteröitymään pääset tästä täyttäen sähköpostiosoitteesi ja salasanasi.
Kun olet rekisteröitynyt, palvelu on käytössäsi demotilassa. Voit siis vapaasti kokeilla palvelun toiminnallisuuksia ja aloittaa palvelun käytön, kun sinusta sopivalta tuntuu.
Palvelun käytön aloitus tapahtuu etusivun näkymän kautta ja on neljä vaiheinen.
- Syöttämällä olemassa olevan osakeyhtiön y-tunnuksesi Tervetuloa UKKO Yrittäjä -palveluun näkymään ja valitsemalla painikkeen Jatka tietojen syöttämiseen, pääset täyttämään palvelun aloittamisen kannalta tärkeitä tietoja ja lopuksi tunnistautumalla vahvalla tunnistautumisella hyväksyt palvelun käyttöehdot. Jos vaihdat tilitoimistoa, lähetään sinulle tämän vaiheen jälkeen sähköpostitse allekirjoituspalvelusta valtakirja, jolla hoidamme tilitoimiston vaihdon puolestasi.
- Seuraavaksi pääset vastaamaan aloituskyselyyn, jossa kartoitamme tietoja asiakkaan tuntemista koskevien velvoitteidemme täyttöä varten. Aloituskyselyyn vastaaminen kestää korkeintaan muutaman minuutin.
- Seuraavassa vaiheessa pääset yhdistämään yritystilisi palveluumme. UKKO palvelut toimivat seuraavien pankkien kanssa: OP, Nordea, POP Pankki, Säästöpankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, Holvi ja Revolut. Yritystilin yhdistäminen on täysin veloituksetonta ja tilin yhdistämiseen tarvitset verkkopankkitunnukset. Tilin yhdistäminen on UKKO Osakeyhtiöpalvelussa pakollista, sillä tarvitsemme tilitapahtumia yrityksesi kuukausikirjanpitoa varten.
- Viimeinen vaihe ennen laskuttamaan pääsyä on maksukortin tietojen lisääminen. Huomaathan, että yhdistäessäsi yrityksesi kortin, vaativat useat pankit tekemään vahvistuksen henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla. Maksuja veloitetaan kortilta vasta, kun aloitat laskuttamisen tai rekisteröitymisestäsi on kulunut vähintään 30 päivää, jonka tarjoamme sinulle ilmaiseksi!
Käytyäsi vaiheet läpi olet valmis aloittamaan laskutuksen UKKO Yrittäjän avulla!
Huomaathan, että palvelun käytön aloituksen yhteydessä sinulle lähetetään valtuuspyyntö Suomi.fi valtuuksiin, hyväksythän ne mahdollisimman pian. Tarvitsemme valtuudet, jotta voimme hoitaa yrityksesi veroasioita ja ilmoituksia esimerkiksi palkanlaskun osalta.